Vyvíjíme si vlastní aplikace pro podporu výroby
Mezi velké výhody Gatemy totiž patří i to, že součástí holdingu je také IT společnost, jež se dlouhodobě zabývá vývojem a implementací informačních a výrobních systémů. Je tak sama sobě zákazníkem ve chvíli, kdy potřebuje optimalizovat výrobu nebo ladit interní procesy. S některými „vylepšováky“ ale chodí také tým samotné technické přípravy výroby. Takto například vznikalo vlastní vylepšení softwaru, který pomáhá navrhovat správné složení jednotlivých desek.
„Máme koupený pokročilý software, který nám pomáhá navrhovat optimální složení pro DPS s řízenými impedancemi. Výstupem je přesná skladba DPS z materiálů dostupných na našem skladu, tak aby DPS byla vyrobitelná a prošla kontrolou impedančních vodičů. V průběhu výroby dochází k ověření správnosti vyleptání vodičů pomocí speciálního přístroje Zmetrix ST600. Protože toto měření není možné provádět na samotné DPS, generujeme si ke každé DPS kontrolní kupony, které obsahují impedanční vodiče s totožnými parametry jako jsou na desce. Na těch je již možné provést měření pomocí speciální sondy. Zmíněný kupon se vyrábí s finální deskou na společném výrobním panelu v její maximální možné blízkosti, aby veškeré výrobní procesy ovlivnily obě DPS stejným způsobem. Takový kupon lze vytvořit „manuálně“, pokud se jedná o jednu, dva či tři impedanční vodiče. Při počtech kolem 15-20 impedančních vodičů se však dostáváme do situace, kdy by vytvoření kuponu trvalo neúměrně dlouho a navíc by kupon zabíral velkou plochu na výrobním panelu. Proto jsme si vyvinuli vlastní chytré řešení, které dokáže kombinovat co největší počet impedančních vodičů na co nejmenší prostor. Nejenže ušetříme náklady za materiál, ale eliminujeme i lidskou chybovost při návrhu kuponu“ vysvětluje Štěpán Přichystal, jenž pracuje v oddělení technické přípravy výroby.
Rigid-flex? O ještě větší komunikaci
Samotné oddělení TPV zároveň neustále dělá všechno pro to, aby zákazníkovi dokázala co nejrychleji reagovat ne jeho požadavky. „Opravdu se snažíme, aby naše první reakce byla do hodiny, nejvýše do dvou. Zároveň máme konfigurátor, který dokáže velkou část objednávek zadat prakticky napřímo do výroby, jen s naší supervizí. Samozřejmě, nejde to paušalizovat. Jsou desky, u kterých stačí dva e-maily a vedle toho návrhy, kvůli kterým k nám zákazníci raději přijedou osobně. A pak se radíme, jaké nástroje vybereme a co za materiál použijeme k optimálnímu a ekonomickému výsledku,“ doplňuje Štěpán Přichystal.
To je případ také technické přípravy stále častěji poptávaných flexibilních DPS, které Gatema před několika měsíci přidala do svého portfolia. „Vyrábět pokročilejší a sofistikované desky samozřejmě vyžaduje mnohem víc času trávit debatami se zákazníky. Musíme, v dobrém slova smyslu, všechno dvojnásob kontrolovat, protože složení a podoba flexibilních DPS nemá v podstatě žádné limity. Proto je třeba se zákazníkem mluvit, ladit návrh, aby to v konečné fázi fungovalo přesně tak, jak zákazník očekává,“ uzavírá Štěpán Přichystal.
Události posledních měsíců navíc také urychlily využívání komunikačních nástrojů, jež umožňují lidem z technické přípravy komunikovat se zákazníky nejen ve vzdálených zemích. Kromě standardních nástrojů telefonu a emailu by rádi do budoucna našli vhodný jednoduchý a rychlý nástroj pro telekonference a sdílení předvýrobních dat, jež umožní ještě rychlejší řešení problémů a technických dotazů.
Spojte se s našimi odborníky: